Thursday, May 20, 2010

oh tidak~~~ cesc??? barca??



fabregas akan pergi ke barca....dah bapa musim kita asyik dengar jer...tp dgr tahun ni ia adlh series..dgn bakal kosnya mcecah 30M ke ats..arsenal terutamanya wenger perlu mbeli pemain yang akan mgnti tugas cesc...

antara pemain berbakat di seluruh Eropah yang boleh mengntikan kehilangan Fabregas dan yang boleh dibeli dgn kos bawah £ 20 M.

1.Yoann Gourcuff-Bordeaux £ 15-25000000

Pemain sangat berbakat mempunyai musim y kuat dengan gergasi Perancis Bordeaux dan yang muncul sebagai kegemaran untuk menggantikan kapten Arsenal. 23 Tahun lama cepat dan ambidextrous dengan permainan tajam dan visi lewat mengesankan.

Mirip dengan pemain muda Arsenal Samir Nasri , orang Perancis ini boleh berada diposisi CM, posisi tepi dan SS . Banyak kelab try nak pancing bekas AC Milan playmaker tapi dengan Arsenal y mpunyai wang tunai untuk belanja, Yoann Gourcuff terlihat pengganti terbaik untuk "Cesc".




2.Marek Hamsik-Napoli £ 15-25000000

Marek Hamsik digelar Napoli's Cesc Fabregas. Pemain Slovakia memiliki semua trick dan merupakan sorg playmaker. dengan kelajuan dan kaki y pantas pemain berusia 22 tahun bolh diletakkn utk serangan. Hamsik akan menjadi pengganti untuk Fabregas sebagai orang bekas Brescia y menawarkan kreativiti yang baik dan ok..

Napoli tertarik untuk kekalkan pemain ini ttp jika kos y sesuai terbukti gergasi Itali akan mnjualnya..



3.Yaya Toure-Barcelona (Termasuk dalam perjanjian Fabregas bkemungkinan)

Wenger mmg pon target yaya toure ni smasa abg dia kolo toure ada.utk berada di bhgian tengah..yaya toure adalah pengganti y berpotensi tgi jika jadi cesc ke barca....

Toure berbeza posisi dgn abgnye iaitu banyak bermain d bhagian tengah dan boelh turun naik untuk mbntu team...mslhnya adkh yaya boleh mjadi playmarker shbt cesc di arsenal...kena tgu dan lihat...tp dgr desas desus y yaya sndiri ni pon msh nk tgl di nou camp..tp dgr dia rela ditukar utk barca amik cesc...



4.Mikel Arteta-Everton £ 12-20000000

Playmaker Everton ini juga adalah pilihan untuk menggantikan Fabregas, dan Wenger sangat tertarik utk deal. antara permain terbaik serangan Everton, dgn cara cemerlang serta lembut dlm menyentuh bola. boleh menjadi playmarker..Namun alasan yang aneh pemain berumur 28thn telah lama gagal untuk mewakili negaranya untuk sepanyol..

Arteta akan menjadi pilihan yang kuat kerana dia akan mengisi kekosongan yang ditinggalkan dengan kemahiran utk merancng di bhagian tgh dan serangan....



5.Diego-Juventus £ 15-22000000

Sensasi Portugis tidak memiliki musim y hebat di gergasi Itali Juventus dan dengan Le Zebre gagal untuk memenuhi tempt untuk ke Eropah musim depan, Diego boleh pindah ke Arsenal krn dia akan memiliki kesempatan untuk bermain di kumpulan terbaik di dunia dan bermain di champ league...

pemain berusia 25tahun ini byk mjaringkn gol serta playmaker. Walaupun bekas pemain tengah Werder Bremen pada menunjukkan sekilas bakatnya hanya sementara dengan Juventus, dunia sepakbola telah melihat apa yang Diego mampu dan apa yang boleh membawa kepada Arsenal.



Ada sedikit peluang Fabregas boleh berada di Emirates dan akan terus tampil di Arsenal 2010/2011 tetapi jika tak dapat dielakkan ia berlaku, ini 5 pemain yang akan muncul sebagai pengganti terbaik....


2 comments:

wisadunkie said...

aku sbg pminat serie A:

beli lah diego kluar dr juve..hampeh je mamat tu..series...arsenal tak ptut beli...hahhaha...merupakan satu penyesalan sebanyak 28juta season lpas..

marek hamsik terbaik!! dribling hebat,passing accurate and creativity yg tggi..arsenal should buy him nk ganti fabregas..

azxej said...

hahaha...mil...t ko blek sini ko bli kan jersi arsenal yek....hahahha...

sila tinggal link blog anda untuk akuz lawati kelak

kosakataklik